Dezvoltarea cognitivă: Vârsta școlară

dezvoltarea cognitivă

Copiii de vârstă școlară au obiceiuri previzibile în modul în care cresc și învață. Acest articol vă va ajuta să înțelegeți dezvoltarea tipică cognitivă sau cum copiii de vârstă școlară dezvoltă abilități de gândire în timpul vârstelor timpurii și ulterioare. Veți afla despre etapele de dezvoltare și ce trebuie să faceți dacă sunteți îngrijorați în privința dezvoltării unui copil de vârstă școlară.

Pe măsură ce copiii de vârstă școlară cresc și trec prin diferite etape până ajung la adolescență, corpurile și mințile lor suferă schimbări extraordinare. Ei sunt pe drumul spre maturitate și învață abilitățile de care au nevoie pentru a avea succes acasă, în comunitate și la școală. Dezvoltarea cognitivă reprezintă o parte importantă a schimbărilor pe care le vedeți, dar nu este singura schimbare.

Este important să ne amintim că dezvoltarea fizică și dezvoltarea socio-emoțională contribuie, de asemenea, la dezvoltarea cognitivă în anii de vârstă școlară.

Puncte de reper

Abilitățile de gândire ale copiilor de vârstă școlară devin din ce în ce mai sofisticate pe măsură ce întâlnesc oameni, locuri și idei noi. Ei dezvoltă abilitatea de a învăța în mod abstract din cărți, artă, filme și experiențe.

Repere cognitive de dezvoltare

Copilăria medie (cu vârsta cuprinsă între 5-7 ani)

Ei încep să vadă lucrurile din perspectiva altor copii de vârstă școlară și încep să înțeleagă cum îi afectează pe ceilalți comportamentul lor.

Ei își dezvoltă abilitățile lingvistice orale, dobândind vocabular nou și structuri de propoziții.

Ei se bucură de planificare și construire.

Ei înțeleg concepte despre spațiu, timp și dimensiune. Ei înțeleg concepte ca ieri, astăzi și mâine.

Ei încep să dezvolte un sentiment de încredere de sine și de stăpânire a informațiilor dobândite.

Ei învață să citească și să scrie.

Ei incep sa raționeze și să argumenteze.

Aceștia pot efectua adunări și scăderi simple.

Adolescența timpurie (vârste cuprinse între 8 și 12 ani)

Majoritatea adolescenților timpurii sunt pe deplin capabili să înțeleagă perspectivele altora.

Ei încep să gândească ipotetic, având în vedere o serie de posibilități și sunt capabili să gândească logic.

Ei încep să-și creeze obiective.

Ei pot dezvolta interese speciale care sunt o sursă de motivație.

Dezvoltarea cognitivă poate fi afectată de starea emoțională a copiilor de vârstă școlară.

Ei încep să înțeleagă fațetele lumii adulților.

Se pot bucura de citirea unei cărți. Ei pot interpreta contextul unui paragraf și pot scrie povești.

Ei apreciază umorul și jocurile de cuvinte.

Dezvoltarea cognitivă este un proces unic și este specific fiecărui copil de vârstă școlară. Uneori copiii de vârstă școlară pot prezenta dificultăți cognitive care le pot afecta învățarea și pot influența comportamentul acestora. Sunt dificultăți ale unor copii care trec printr-o anumită etapă.

Copiii de vârstă școlară care se confruntă cu dificultăți este posibil să nu aibă parte de sprijin adecvat sau de îngrijire corespunzătoare din partea adulților sau a unor profesioniști. S-ar putea să ignorăm anumite comportamente deoarece credem că acestea sunt legate de schimbările de dispoziție pe care le experimentează copiii de vârstă mijlocie și timpurie. Cu toate acestea, anumite comportamente nu ar trebui trecute cu vederea. Acestea includ:

-Depresie excesivă;

-Comportamente antisociale sau incapacitatea de a relaționa cu colegii sau de a face parte dintr-un grup de copii de aceeași vârstă;

Dificultatea de a respecta sarcinile școlare.

Este important să recunoaștem comportamente care ne-ar putea deranja (de exemplu, ascultare de muzică tare, schimbarea dispoziției etc.) și comportamente care sunt cu adevărat dureroase (de exemplu, depresie excesivă, comportament antisocial, riscuri dăunătoare). Dacă sunteți preocupați de dezvoltarea unui copil de vârstă școlară, aceste sentimente nu trebuie ignorate.

Dacă sunteți îngrijorați cu privire la dezvoltarea unui copil, discutați cu educatorii sau profesorii, astfel încât să puteți colabora în vederea îmbunătățirii situației. Acest lucru poate fi dificil, dar poate face diferența în satisfacerea nevoilor copilului. Odată identificate problemele reale și luate măsurile corespunzătoare, dezvoltarea cognitivă a copilului poate avea loc așa cum trebuie.

Dezvoltarea cognitivă pozitivă a unui copil de vârstă școlară poate fi uneori perturbată și poate să nu atingă obiectivele așteptate. Acest lucru poate cauza o întârziere în procesul de învățare. Programele after school sau școlile de vară pot juca un rol cheie în sprijinirea copiilor de vârstă școlară să-și dezvolte și să-și îmbunătățească modul de gândire.

De asemenea, având în vedere că acesta petrece mare parte din timp la școală, trebuie să i se asigure un mediu cât mai plăcut și atractiv. Și ce poate fi mai frumos decât să meargă la școală cu ghiozdanul său cu personajele Disney preferate.

De unde se pot aschiziționa ghiozdane cu personaje Disney? De pe Mykitty.ro, magazinul cu produse diverse pentru școlari: ghiozdane,  agende, rechizite școlare.

Când au la dispoziție tot ce le trebuie, procesul de învățare se desfășoară într-un mod cât mai firesc posibil.

Transmite-mi un Mesaj !

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Loading...
Facebook Messenger for Wordpress