Advertoriale

În urmă cu  câțiva ani am început să scriu cu pași timizi, articole pentru care să fiu plătită. Mai exact acest gen de articole se numesc advertoriale. Astfel nu numai că mi-am îndeplinit visul de a-mi cumpăra domeniu și avea propriul site ci am descoperit că pot câștiga bani prin munca mea.

Pentru mine a fost ceva nou să creez advertoriale, deoarece acestea îmbină un scop publicitar cu stilul jurnalistic. Este o alternativa la reclamele de tip anunț publicitar sau la cele de tip fotografie plus slogan cu care ne-am obișnuit să asociem ideea de reclamă.

În felul acesta am descoperit că în marketingul cunoașterii se recunoaște necesitatea ca pentru produsele și serviciile mai complexe cumpărătorii să primească mai multe informații, să fie ajutați să înțeleagă nevoia, caracteristicile și beneficiile unor produse.

Cu intenția de a ajuta, cu conținut laudativ sau neutru, cu rigurozitate științifica sau cu citate trunchiate și răstălmăcite, mai bine sau mai prost scrise, advertorialele sunt un puternic instrument de comunicații de marketing.

Am aflat că în primul rând și cel mai adesea, advertorialele sunt folosite în activitatea de relații publice pentru a creste gradul de cunoaștere a companiei de advertoriale și produselor sale și a influența formarea unui curent de opinie pozitiv. Știrile sunt suplimentate cu interviuri, reportaje, editoriale, având in centrul lor mesaje diferite privind performanța companiei (lider de piața, cea mai mare rețea de distribuție, cea mai rapidă creștere), rezultatele financiare, calitatea produselor și proceselor, noutatea tehnicilor și metodelor de conducere, fiabilitatea și performantele tehnice, valoarea oamenilor și modul lor de lucru, responsabilitatea socială, principiile și filozofia servirii clienților.

O a doua utilizare este ca suport pentru procesul de vânzare ajutând la conștientizarea unei probleme, la explorarea tuturor aspectelor legate de o nevoie, la crearea unei presiuni privind satisfacerea ei imediată și la descoperirea soluției celei mai potrivite.

În acest caz urmărește etapele de pre-vânzare: analiza situației, identificarea problemelor, examinarea problemelor sub lupă și evaluarea potențialului lor negativ, identificarea gradului de urgenta, explorarea soluțiilor posibile și prezentarea motivelor de acțiune rapida și a ofertelor speciale. Articolele contribuie la generarea de leaduri (prospecții care vor deveni clienți).

A treia utilizare a advertorialelor este în susținerea activității de marketing. Articolele pregătesc lansarea unui produs nou sau alte evenimente (seminarii, targuri, promoții), diseminează cunoștințe legate de alegerea produsului, criterii de comparație, utilizare, montare, exploatare la performante maxime, întreținere și reparare, popularizează mărcile, fac apel la emoții, stimulează discuțiile private și zvonurile. Uneori sunt modalitatea prin care se realizează campaniile promoționale sau analizele calitative de piață prin includerea de chestionare și formulare pentru concursuri și promoții.

Dacă scopul advertorialului este dictat de organizația care îl propune, forma va fi în armonie cu mediul de comunicare (publicația în care apare). Cu cât reușește mai bine să se integreze cu stilul revistei sau blogului, cu atât mai înalte vor fi nivelurile de acceptabilitate și credibilitate din partea publicului. De aceea trebuie să construiți fiecare advertorial pentru fiecare publicație în parte la fel ca un articol. Spre deosebire de reclame unde repetiția este regula, fiecare advertorial are o unică apariție chiar dacă face parte dintr-o campanie de comunicare.

Prin urmare ca o scurtă concluzie, pentru a scrie advertoriale de calitate este necesar să fiți bine informat în legătură cu produsele și firmele pe care le prezentați în acest gen de articol. Trebuie să recunosc că prima dată mi se părea cam complicat, dar mi-am dat seama de faptul că dacă presari ingredientele: informație, imaginație, perseverență  și nu în ultimul rând suflet în mod sigur creezi un advertorial de succes. Articole bine scrise atrag pe blog cititori cât și clienți doritori să le promovezi afacerea.

 

 

 

S-ar putea să-ți placă și

Transmite-mi un Mesaj !

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Bună!

Fă clic pe unul dintre reprezentanții noștri de mai jos pentru a discuta pe Telegram sau trimite-ne un e-mail la admin@andreea-ivan.ro

Trimite mesajul!