Auditul SEO, primul pas in cresterea vizibilitatii online a unui site

Cand vorbim de optimizare de site, un audit SEO este unul dintre cele mai obisnuite servicii oferite de catre o agentie de profil.

O sa observati, daca apelati pentru prima oara la o firma specializata in Search Engine Optimization ca o sa inceapa colaborarea cu dvs. obligatoriu prin efectuarea unui audit gratuit sau platit.

Ca sa facem o paralela, aceasta verificare se aseamana cu o diagnoza preliminara la care va este supusa masina cand mergeti cu ea la un service auto.

Asadar, un audit SEO este o testare a site-ului de prezentare (blogului, magazinului online etc.), pe care doriti ca sa il faceti mai vizibil cu ajutorul specialistilor in informatica.

In timpul unui audit, o agentia seo de marketing digital si promovare online focusata pe rezultate masurabile va verifica o serie de puncte esentiale ce vor permite conturarea unei prime imagini de ansamblu, reunite la final intr-un raport care rezuma ce e bine si ce e rau la site-ul analizat si chiar poate indica anumite cai de urmat pentru optimizare sau chiar strategii complexe de SEO, pornind de la acel moment “T Zero”.

Un audit SEO, dupa cum se observa, este in mod obligatoriu un serviciu personalizat, in care se urmaresc niste directii clare in functie de tipul de site, de nisa de activitate a acestuia, de obiectivele pe termen scurt si mediu pe care clientul le-a stabilit in legatura cu website-ul analizat.

Exista, daca o sa cautati pe net, platforme unde se poate realiza rapid un audit gratuit, fara a fi nevoie pentru asta de o agentie ce ofera servicii SEO platite, dar e mare diferenta intre un audit free comandat de catre proprietarul unui site si un audit gratuit sau platit efectuat de niste profesionisti adevarati.

Probabil ca multi au auzit de Woorank, spre exemplu, unde se poate obtine o diagnoza de acest tip fara bani. Acel auditul se realizeaza de catre o aplicatie online care, folosindu-se de cateva zeci de criterii (in cazul platformei amintite mai sus de vreo 70!), trimite un raport cu ce trebuie optimizat aceluia ce l-a comandat. Algoritmul folosit e util asa, doar ca o prima luare de contact cu ce inseamna SEO, dar ca orice produs automat nu este perfect. Ulterior, tot este nevoie de o interventie a unor informaticieni din cadrul unei agentii cu experienta, daca nu va pricepeti sa va optimizati site-ul respectiv personal.

Un audit SEO profesionist are avantajul ca se face atat pentru analizarea caracteristicilor interne ale paginilor web respective, cat si pentru o analiza externa acestora. Mai precis, diagnoza SEO se refera atat structura si continutul site-ului testat, cat si la linkurile externe, la pozitionarea pe principalele motoare de cautare.

Scopul esential al unui audit este de a cunoaste care elemente specifice pot sa creasca si care pot bloca/blocheaza vizibilitatea si indexarea site-ului respectiv.

Motoarele de cautare au algoritmi diferiti (mereu in schimbare!) pentru indexarea paginilor web. Iata de ce este o munca laborioasa pentru a pozitiona in top un site personal sau de firma.

Evitarea penalizarilor tot mai frecvente ale robotilor utilizati de catre motoarele de cautare, a devenit o activitate de prim ordin, ce trebuie sa se desfasoare in mod continuu, fara sincope ce se pot dovedi pagubitoare pentru acel site din punctul de vedere al traficului.

Daca punctele nevralgice sunt rezolvate prompt, de catre oameni care chiar stiu ce fac, prin instrumente specializate se poate realiza o buna optimizare care sa ofere, intr-un timp rezonabil sau chiar foarte scurt, o vizibilitate crescuta in mediul online.

Foarte important de mentionat este si faptul ca o agentie SEO actioneaza prin metode si strategii specifice pentru o cresterea a vizibilitatii in mod natural a website-ului respectiv, singura care permite o mentinere pe termen mediu si lung a rezultatelor obtinute.

Un audit de pozitionare al paginilor dvs. web este unul dintre cei mai importanti pasi necesari a fi facuti inainte de a lua orice decizie privind alegerea celei mai bune strategii SEO.

Iar pentru efectuarea lui corecta, mai ales daca este vorba de un site de firma, apelati intotdeauna la specialisti!

Concurenta in mediul online, indiferent de nisa de activitate pe care activati a devenit in ultimii ani atat de acerba, incat nu mai puteti ca sa va descurcati fara profesionisti in informatica, la curent cu tot ce apare nou in materie de optimizare.

 

S-ar putea să-ți placă și

Transmite-mi un Mesaj !

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Bună!

Fă clic pe unul dintre reprezentanții noștri de mai jos pentru a discuta pe Telegram sau trimite-ne un e-mail la admin@andreea-ivan.ro

Trimite mesajul!